Vandaag een vrolijk, licht gedicht van onze dierbare Peter, over de jubilerende Zuid-Willemsvaart.

Wat is het opgeruimd en rustig
hier langs dit kanaal
Ik wandel en wandel en mijmer naar hartelust.
Rondom kom ik heel veel maïs tegen
maar lieve akkerbouwers
dat wordt zo eentonig
Nee, als jullie het mij vragen
dus waar ik nu echt van hou
dat is leven op het land
dus echt vee in de wei
en er is zoveel keus tegenwoordig
denk maar aan alle paardenrassen, keuze genoeg
het Belgisch trekpaard, de IJslander,de Przewalski
de Wielkopolski maar toch het liefst het Friese paard
met die leuke flosjes om zijn voeten
en dat karaktervolle hoofd
voor mij is dat hem helemaal
als ik die ontwaar in het weiland
word ik helemaal vrolijk
kan weer 10 km. wandelen.
© Peter Massee







